Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

13. 7. 2009 3:35
o tu povinnost právě jde

Je otázka, (a mělo by být obsahem diskuzí znalců, psychologů, i veřejnosti) , jak hluboko a kam má sahat ta hloubka povinnosti učení.. Číst, psát, počítat? Jistě, ale třeba už u té matematiky- je vhodnější učit na ZŠ vyšší matematiku (logaritmy, goniometrické funkce, ..), a nebo spíš praktické používání (třeba výši úroků při banovní půjčce). No a pak je tu spousta nabalených předmětů přírodopis zeměpis fyzika chemie - mají se je děti učit povinně ? Cizí jazyky - zase povinně či v návazných dobrovolných kroužcích?? Ještě před 20 let by la povinná ruština dnes třeba angličtina - stále jde o vynucování povinnosti (učení státem)-...

0 0
možnosti
ZK

SID09

13. 7. 2009 8:02
Re: o tu povinnost právě jde

znalci a psychologové by toho neměli moc kecat. Zrušit občanskou výchovu - či jak se to PŠM dnes jmenuje a učit matiku, fyziku, přírodopis, chemii, jazyky ..... a bez vyjímky !;-)!!

0 0
možnosti
IV

Hell2

12. 7. 2009 21:41
Našemu školství by paradoxně pomohlo méně psychologů

Dnes je kult dítěte. Dítě prakticky nic nemusí, nikdo a nic ho nenutí pracovat. Doma už po něm nechtějí ani vynést koš nebo umýt nádobí, ve škole nemají žádné nástroje na to, aby dítě donutili učit se. Navíc přibývá rodičů, ktteří odmítají se školou spolupracovat a její snahu donutit dítě k práci a ke kázni vnímají jako jeho diskriminaci.  A tak nám dětičky rostou jako kůly v plotě, až do 15 let se nesetkají prakticky se žádnou překážkou. Pro jejich harmonický vývoj tato situace vůbec není dobrá,.Dětství je důležitá etapa života, kdy se mají děti připravit pro život. A tak nám 15-tiletí odcházejí do života s představou, že se o nic nemusí zasloužit, ale  že na všechno mají právo. Trochu chybná představa, za kterou ale můžeme my dospělí, pseudohumanisti  a zákony této země.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

13. 7. 2009 0:01
Re: Našemu školství by paradoxně pomohlo méně psychologů

no pokud s tímto souhlasí psychologové, tak bych řekl, že jsou to špatní psychologové. Tedy jestli by to nechtělo spíše KVALIFIKOVANÉ psychology.

0 0
možnosti
M

milanalois

12. 7. 2009 21:40
Školství je málo diferencované.

U nás jsou stále podle socialistických rovnostářských ideálů všechny děti vzdělávány společně bez ohledu na jejich inteligenci, nadání, motivaci, rodinné zázemí. To je hlavní a současně největší chyba našeho školského systému. Dokud toto nebude odstraněno, nemá vůbec žádný smysl dumat nad jinými opatřeními ke zlepšení vzdělávacího systému.

0 0
možnosti
K

Kru.El

12. 7. 2009 22:55
Re: Školství je málo diferencované.

Nejsou, lze si platit specializované soukromé školy, anebo po prvním stupni ZŠ přejít na státní gymnázium (nebo do ZŠ "praktické"). Případně je ještě možné učit děti doma.

0 0
možnosti
K

Kru.El

12. 7. 2009 20:41
Iluze

"Bezplatný systém školství zcela odporuje pravidlům, které fungují v ostatní společnosti a vytváří v dětech iluzi, že v životě je možné brát, aniž by bylo třeba cokoliv odevzdat" - Dítě až někdy do období puberty nechápe cenu peněz natož vzdělání. Škola je pro ně ztráta času, který by jinak mohli trávit hraním. Skutečný význam těchto hodnot jim musí vštěpovat rodiče, kteří již danou zkušenost ze života mají (ideálně). Způsob financování nebo povinná docházka v tomto nehraje roli, změnou tohoto nastavení by se jen "eliminovali" děti s chudými nebo neodpovědnými rodiči, což by byl krok zpátky.

0 0
možnosti
M

milanalois

12. 7. 2009 21:41
To mluvíte o svých dětech?

Zřejmě nejsou vaše děti dost chytré a vy jako rodič je nedovede dostatečně motivovat. Já mám se svými dětmi zkušenosti diametrálně odlišné.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

12. 7. 2009 20:27
Vcelku rozumný rozbor

jenom bych si dovolil doplnit. Populistickým politikům (asi každý doplní, kteří to jsou) v podstatě stávající stav vyhovuje. Nevzdělaní lidé jsou totiž snáze manipulovatelní právě jejich demogogií. A navíc, peníze místo na školství (kde se jejich dostatek či nedostatek projeví s mnohaletým spožděním, což je "politikům" uvažujícím v horizontech maximálně čtyř let naprosto "ukradené") lze přeci použít na populismus s okamžitým efektem.

0 0
možnosti
K

kevinbb

12. 7. 2009 20:26
Moc pekne napsano!

Bohuzel vime, ze to k zlepseni nepovede.Takze je to k placi a zaroven k vsteku, ze jsme bezmocni az do te doby nez se probudi vetsina naroda a zacne se opravdu stim neco delat. Podle me by se asi musel nejdrive zmenit cely politicky system a zacit od zacatku, coz je samozrejme v nejblizsi dobe nemozne. 

Takze to povede ke stale vetsi degeneraci a upadku naroda.

Ze ne, tak to nam muze povedet jen a jen cas a pak asi uz bude pozde.

R^V[>-]

0 0
možnosti
J

jirkaknop

12. 7. 2009 18:22
Nejlepší školství

bylo ve 20.století , zvláště za první republiky,kdy byli špatní otcové a žádná emancipace.

0 0
možnosti
BH

BoboHml

12. 7. 2009 17:44
hm.....

:-/

0 0
možnosti
S

sonic

12. 7. 2009 17:42
..

tak vpodstatě jakýkoliv problém se dá řešit tím, že se příslušná služba/odvětví zprivatizuje. ani státní zkoušky nejsou potřeba, rodiče i žáci můžou zjistit, která škola produkuje nejžádanější absolventy, čili škola rozhodně nemá zájem vzdělávání šidit o nic víc než např. kuchař šidí omáčku.

samozřejmě je úplně zbytečný hledat jakýkoliv řešení, pokud o těch problémech rozhodují lidé, kterým současný stav vůbec nevadí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2161x
Jsem.
Jsem Radana.
Jsem i psycholog - psychoterapeut v Praze a Nymburce.
Více na www.rovena.info . Zde vystupuji pod přezdívkou Rovena.